Commerciele blog
Je hebt een website, maar zorg je er ook voor dat deze goed gevonden kan worden in een zoekmachine? Dit is wat je doet met SEO, ook wel Search Engine Optimalisation genoemd. Een SEO specialist kan je helpen om je positie in een zoekmachine (vaak Google) te verbeteren.
Ben je benieuwd waarom je een SEO specialist zou moeten inschakelen en wat een SEO specialist kan betekenen voor je bedrijf? Dat lees je hieronder.
1. Kennis over technische zaken
Om hoog te scoren in Google kijkt een SEO specialist onder andere altijd naar de technische aspecten van je website. Er wordt gekeken of je website juist gecodeerd is voor SEO en dat deze dus door de zoekmachine gelezen kan worden. Daarnaast wordt er ook gekeken of je de meta-beschrijvingen (beschrijvingen voor in Google) goed benut hebt. Verder wordt er gekeken naar bijvoorbeeld de snelheid van je website.
2. Een SEO expert weet wat hij of zij moet doen
Wanneer SEO niet je vakgebied is, weet je misschien niet waarmee je moet beginnen als je wilt beginnen met het optimaliseren van je website voor Google. Daarom kan het handig zijn om een SEO expert in te huren. Deze expert weet wat hij of zij moet doen en kan daarom sneller handelen. Daarnaast kun je de expert ook inhuren als consultant, zodat je van hem of haar kunt leren.
3. Een klantvriendelijke website
Het is bij veel personen niet onbekend dat Google waarde hecht aan een gebruiksvriendelijke website. Dit stelt klanten in staat om gemakkelijk informatie te vinden om je website en dit behoort tot de doelen van Google om haar bezoekers een ‘vloeiende’ zoekervaring te bieden. Wanneer bezoekers de informatie niet kunnen vinden, zullen zij terug gaan naar de resultaten in Google, waardoor hun zoek sessie niet meer vloeiend is. Een SEO specialist kan je helpen om de gebruikservaring van de bezoekers op je website te verbeteren.
4. Inzicht waar je op dit moment staat
Een SEO expert kan je ook vertellen waar je nu al staat. Dit is heel handig wanneer je je nog niet verdiept hebt in SEO en alle factoren die hierbij komen kijken. De expert kan je vertellen met welk zoekwoord de personen op jouw website komen en wat de kenmerken van deze personen zijn. Een SEO specialist heeft ook kennis over conversies en kan je daarom ook vertellen welke stappen je nu kunt nemen om ervoor te zorgen dat de personen die nu je website al bezoeken, overgaan tot een aankoop.
Dit waren vier redenen waarom je een SEO specialist zou moeten inschakelen wanneer je zelf nog geen kennis hebt over SEO of nog geen ervaring hebt met SEO. Er zijn echter nog heel veel andere voordelen van het inschakelen van een SEO specialist, ook al heb je zelf enige kennis van SEO. Bedenk zelf eens of jou inspanningen lonend genoeg zijn en of een SEO specialist de werkzaamheden efficiënter zou kunnen doen.